Юридичний портал Томаківщини
Меню сайта

Категорії розділу
Мои статьи [25]

Адвокат

Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту

Інформація про стан розгляду поданої органу державної реєстрації прав, нотаріусу заяви (запиту)

Пошук відомостей в ЄДР

Статистика

Нравится
Главная » Статьи » Мои статьи

Що варто знати про нову редакцію Закону України «Про виконавче провадження»?

Що варто знати про нову редакцію Закону України «Про виконавче провадження»

9 березня 2011 року набрав чинності новий Закон України «Про виконавче провадження», яким внесено зміни до законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб).

Примусове виконання рішень в Україні покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.

Примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці, які наділені певними правами, а саме:

- при виконанні судових рішень безперешкодно входити до приміщень і сховищ, що належать боржникам або зайняті ними, проводити огляд зазначених приміщень, у разі необхідності примусово відкривати та опечатувати такі приміщення і сховища;

- накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати,передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його;

- накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають на рахунках і вкладах у банках та інших фінансових установах;

- викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, а вразі неявки боржника без поважних причин виносити постанову про його привід через органи внутрішніх справ;

- застосовувати під час провадження виконавчих дій відеозапис, фото - і кінозйомку.

Також новим Законом України «Про виконавче провадження» державним виконавцям надано ряд нових повноважень:

- з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від органів, установ, організацій, посадових осіб, сторін та учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, у тому числі конфіденційну;

- у разі ухилення боржника від виконання зобов’язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника-фізичної особи або керівника боржника-юридичної особи за межі України – до виконання зобов’язань за рішенням.

При цьому суд негайно розглядає дане подання без виклику чи повідомлення сторін та інших заінтересованих осіб за участю державного виконавця, чого не було раніше.

Більш детально хочу довести до читачів ст.25 «Прийняття виконавчих документів до виконання» та ст.28 «Виконавчий збір» в новій редакції.

Якщо боржник самостійно не виконає рішення у строк семи днів з моменту винесення постанови про відкриття виконавчого провадження то з нього стягується виконавчий збір у розмірі 10 відсотків від суми, що підлягає стягненню. У разі невиконання боржником у той самий строк рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з боржника-фізичної особи і в розмірі вісімдесяти з боржника-юридичної особи.

І основне, якщо раніше коли за заявою стягувача виконавчий документ повертався без виконання то виконавчий збір міг не стягуватися, але боржник зобов’язаний був оплатити витрати, пов’язані із проведенням виконавчих дій, то згідно нового Закону виконавчий збір стягується обов’язково і в повному обсязі.

Також хочу довести до відома боржників, які мають не оплачені штрафи за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, що новим Законом державним виконавцям надано право оголошувати розшук та затримання транспортних засобів боржників з послідуючою їх реалізацією. В цьому випадку розшук та затримання транспортних засобів здійснюють органи внутрішніх справ.

З метою реального виконання судових рішень новим Законом внесено зміни в главу 4 «Загальний порядок звернення стягнення на майно боржника», якщо боржник володіє майном спільно з іншими особами, стягнення звертається на його частку, що визначається судом за поданням державного виконавця.

У разі задоволення судом подання державний виконавець арештовує, описує, оцінює виділену частку в майні і передає на реалізацію.

Особливу увагу хочу звернути на відповідальність за невиконання законних вимог державного виконавця та порушення вимог цього Закону, яким передбачено накладення штрафу від двадцяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З прийняттям нового Закону також внесено зміни до Кримінального кодексу України, так ст.342 викладено в новій редакції в якій зазначено, що опір державному виконавцю під час виконання ним службових обов’язків карається штрафом від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк від трьох до шести місяців, або обмеженням волі на строк до чотирьох років, або позбавленням волі на строк до двох років.

(Г.Г.Вакуленко Начальник Томаківського районного управління юстиції).

Категория: Мои статьи |  (24.05.2011)  
Просмотров: 1211
Історія Томаківського району

Конвенція ООН про права дитини

Загальна декларація прав людини

Електронні сервіси Мін`юсту

Пошук по сайту

Інші веб-сайти
  • Викривач корупції
  • Стоп корупція
  • Доступ до правди
  • Контакт-центр Дніпропетровської ОДА
  • ЗОВ Закон Один для Всіх
  • Міністерство юстиції України


  •  
    Copyright MyCorp© 2010 - 2024 Юридичний портал Томаківщини