Інформація стосовно роботи
Томаківського районного управління юстиції з питань державної реєстрації
нормативно-правових актів за 9 місяців 2011 року
За 9 місяців 2011 року районним управлінням
юстиції здійснено ряд організаційних заходів з метою покращення роботи з питань
державної реєстрації нормативно-правових актів:
- проведено 9 нарад з питань державної реєстрації
нормативно-правових актів;
-
проведено 3 семінарських заняття з працівниками відділів, управлінь та інших
структурних підрозділів Томаківської районної державної адміністрації
Дніпропетровської області (далі – районна державна адміністрація),
відповідальними за державну реєстрацію нормативно-правових актів;
- проведено
стажування 8 спеціалістів суб’єктів нормотворення, які здійснюють державну реєстрацію
нормативно-правових актів;
-
розроблено та надано для використання в роботі до районної державної
адміністрації 3 методичні рекомендації з питань державної реєстрації
нормативно-правових актів.
Тексти
зареєстрованих нормативно-правових актів з обов’язковим посиланням на номер і
дату державної реєстрації, публікувалися та доводилися до відома населення
району районною державною адміністрацією в районній газеті «Наш край».
Інформація про зареєстровані районним управлінням юстиції протягом 9 місяців
2011 року нормативно-правові акти, розміщувалася на інформаційних стендах
районного управління юстиції; публікувалася в районній газеті «Наш край»;
перелік всіх зареєстрованих районним управлінням юстиції нормативно-правових
актів (разом з відомостями про чинні акти, скасовані, втратили чинність та
термін дії яких вичерпано) розміщено в розділі сайту районного управління
юстиції «переліки зареєстрованих НПА»; тексти зареєстрованих
нормативно-правових актів (одразу після їх реєстрації) розміщуються на головній
сторінці сайту районного управління юстиції (http://tomakovka-just.at.ua).
Районним управлінням юстиції за 9 місяців 2011 року:
-
зареєстровано 9 нормативно-правових актів з 9 поданих на державну реєстрацію
(за 9 місяців 2010 року відповідно 10 із 13);
- відмов в державній реєстрації
нормативно-правових актів у звітному періоді не було (за 9 місяців 2010 року відмов
також не було);
- повернення нормативно-правових актів для доопрацювання
за 9 місяців 2011 року не було (за 9 місяців 2010 року повернуто на
доопрацювання 3 НПА. Так, розпорядження
голови районної державної адміністрації від 02.07.2010 №185-р «Про
внесення змін до розпорядження голови
районної державної адміністрації від 23.03.2006 №189-р», від 02.07.2010 №186-р «Про
внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 29.03.2002
№142-р» та від 02.07.2010 №187-р «Про внесення змін до розпоряджень голови
райдержадміністрації від 14.04.2003 №284-р, від 14.04.2003 №285-р» було
направлено для доопрацювання суб’єкту нормотворення відповідно до пункту 111 Положення про державну
реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої
влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731 «Про
затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів
міністерств та інших органів виконавчої влади» із змінами (далі – Положення), які після доопрацювання було подано на державну
реєстрацію та зареєстровано районним управлінням юстиції. Причинами направлення районним управлінням юстиції
нормативно-правових актів для доопрацювання було: викладення в додатку до
розпорядження з помилками назви громадської організації; під час засвідчення
копій розпоряджень, не зазначалось прізвище та ініціали особи, яка засвідчила
документ (розпорядження №185-р); в пункті 1 розпорядження №186 не зазначалась
дата та номер державної реєстрації розпорядження, на яке йшлося посилання, та
зазначалось з помилками найменування самого розпорядження; під час засвідчення
копій розпорядження, не зазначались прізвище та ініціали особи, яка засвідчила
документ; під час візування документу, не проставлено дати візування; в пункті
1 та 3 розпорядження №187 з помилкою зазначено найменування розпоряджень, на
які йшлося посилання; в додатку 1 до розпорядження, зазначено з помилками назви
деяких підприємств та установ; під час засвідчення копій розпорядження, не
зазначались прізвище та ініціали особи, яка засвідчила документ; під час
візування документу, не проставлено дати візування);
- повернення актів без державної реєстрації як таких,
що їй не підлягають за 9 місяців 2011 року та за аналогічний період 2010 року
не було;
- скасувань рішень про державну
реєстрацію нормативно-правових актів за 9 місяців 2011 року та за аналогічний період 2010 року не проводилось.
Районним управлінням юстиції здійснено 7 перевірок
стану дотримання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових
актів (за 9 місяців 2010 року проведено 8 перевірок), а саме 6 планових
перевірок в Управлінні агропромислового розвитку районної державної адміністрації,
Управлінні праці та соціального захисту населення районної державної
адміністрації, Службі у справах дітей районної державної адміністрації, Відділі
освіти районної державної адміністрації, районній державній адміністрації,
Відділі регіонального розвитку, містобудування, архітектури та
житлово-комунального господарства районної державної адміністрації та 1
позапланову перевірку в районній державній адміністрації. Під час проведення
позапланової перевірки в районній державній адміністрації та безвиїзної
перевірки в Управлінні праці та соціального захисту населення районної
державної адміністрації, виявлено 2 нормативно-правових акта, які було видано і
спрямовано до виконання без державної реєстрації (за 9 місяців 2010 року таких
актів виявлено не було) та в подальшому були скасовані згаданими суб’єктами
нормотворення; унесено 28 пропозиції щодо покращення стану зазначеної роботи (за
9 місяців 2010 року внесено 21 пропозицію). Суб’єктами нормотворення
продовжують допускатись однотипні порушення вимог Примірної інструкції з
діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді
міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади,
затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.1997 №1153 із
змінами та доповненнями (далі – Примірна інструкція з діловодства) та Національного стандарту України «Уніфікована система організаційно-розпорядчої
документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003»
затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного
регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 №55 (далі – ДСТУ). Так, при
виданні розпоряджень (наказів, доручень) суб’єктами нормотворення допускались
такі однотипні недоліки та порушення вимог Примірної інструкції з діловодства
та ДСТУ: у деяких додатках до спільних розпорядчих документів, а саме у
відмітках з посиланням на ці документи, їх дати та номери, допускалось проставляння прийменника «від» перед
датою, що є порушенням підпункту 5.22 ДСТУ та підпункту 4.11.2 Примірної
інструкції з діловодства; у відмітках додатків до розпорядчих документів під
час посилання на них не зазначалося дати та номеру розпорядчого документу, що є
порушенням вимог підпункту 5.22 ДСТУ та підпункту 4.11.2 Примірної інструкції з
діловодства; деякі додатки до розпорядчих документів не були підписані, що є
також порушенням вимог підпункту 4.4 ДСТУ та підпункту 4.11.2 Примірної
інструкції з діловодства; назви деяких додатків до розпорядчих документів не
співпадали з назвами, на які йшлося посилання у розпорядчому документі, та було проведено його суцільну нумерацію разом з
додатками до нього, що є порушенням підпункту 5.22, 7.12 ДСТУ та
підпункту 4.11.1, 4.12.11 Примірної інструкції з діловодства; в деяких розпорядчих документах вступна та резолютивна
частини були розміщені суцільним текстом (не відокремлені одна від одної) з
недотриманням вимог підпункту 7.4 ДСТУ та підпункту 4.12.4 Примірної інструкції
з діловодства; в деяких додатках до розпоряджень голови райдержадміністрації викладалися
не достовірні та не повні найменування державних органів та громадських
організацій, які зазначено в законодавчих актах, положеннях про них, що не
відповідає вимогам підпункту 4.22 Примірної інструкції з діловодства; під час
посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 27.04.1998 №578, у
розпорядженні від 14.12.2010 №377-р було викладено її найменування, яке не
відповідає дійсності; додаток до розпорядчих документів не нумерувалися, або
нумерувалися суцільно з іншим документом, що не відповідає вимогам підпунктів
4.11.2 та 4.12.11 Примірної інструкції з діловодства та підпункту 4.4 й 7.12 ДСТУ;
у відмітці додатку до розпорядження від 06.01.2011 №16-р, під час посилання на
цей розпорядчий документ зазначалася не вірна дата розпорядження, що є
порушенням вимог підпункту 5.22 ДСТУ та підпункту 4.11.2 Примірної інструкції з
діловодства; індексування
спільного наказу Відділу освіти райдержадміністрації та Томаківської
центральної районної лікарні було проведено з порушенням вимог пункту 5.12 ДСТУ
та підпункту 4.4.3 Примірної інструкції з діловодства, та містив дві різні дати
його підписання, що є порушенням вимог підпункту 4.3.3 Примірної інструкції з
діловодства. Керівництву перевірених установ було рекомендовано детально
переглянути виявлені порушення Примірної інструкції з діловодства та ДСТУ при
оформленні, виданні розпорядчих документів та в подальшому не допускати
вищезазначених помилок; районній державній адміністрації рекомендовано визначити
відповідним розпорядчим документом відповідальних
осіб (особу) за забезпечення дотримання у райдержадміністрації
законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів та забезпечити
належне та якісне виконання суб’єктами нормотворення вимог пункту 2 постанови
Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731. За звітний період інформація про виконання
рекомендацій районного управління юстиції та про вжиття відповідних заходів
щодо усунення виявлених в ході проведення перевірок порушень та недоліків,
надійшла від 6 перевірених суб’єктів нормотворення. Під час перевірки Відділу регіонального
розвитку, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства
районної державної адміністрації, порушень вимог
законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів не встановлено.
З метою усунення порушення законодавства про державну реєстрацію
нормативно-правових актів в районній державній адміністрації, 24.02.2011 на
оперативній нараді районного управління юстиції (протокол №7) начальником
районного управління юстиції спільно з відповідальним головним спеціалістом районного
управління юстиції, начальниками загального та юридичного відділів районної
державної адміністрації було обговорено питання щодо додержання вимог чинного
законодавства під час підготовки та подання нормативно-правових актів районної
державної адміністрації на державну реєстрацію до районного управління юстиції.
Районним управлінням юстиції за 9 місяців 2011 року
переглянуто 93 нормативно-правовий акта, занесених до державного реєстру (за 9
місяців 2010 року – 92), за результатами чого до 6 нормативно-правових актів
внесено зміни та доповнення (за 9 місяців 2010 року – 9); 2 нормативно-правових
акта визнано такими, що втратили чинність (за 9 місяців 2010 року – 9
нормативно-правових акта). За звітний період та за 9 місяців 2010 року
скасувань рішень про державну реєстрацію нормативно-правових актів,
зареєстрованих в районному управлінні юстиції за результатами перегляду
зареєстрованих нормативно-правових актів, не проводилось.
Звернень до прокуратури з питань державної реєстрації
нормативно-правових актів не направлялось.
|