Юридичний портал Томаківщини
Меню сайта

Адвокат

Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту

Інформація про стан розгляду поданої органу державної реєстрації прав, нотаріусу заяви (запиту)

Пошук відомостей в ЄДР

Статистика

Нравится
Главная » 2012 » Октябрь » 29 » Зареєструвати власність стане простіше
20:53
Зареєструвати власність стане простіше

А дізнатися, хто нею володіє, як і раніше, буде неможливо.

З 2013 року принципово зміниться порядок реєстрації прав на нерухомість — замість бюро технічної інвентаризації її здійснюватиме Державна реєстраційна служба (Укрдержреєстр). Наскільки спроститься процедура? Що потрібно буде зробити, щоб продати квартиру, починаючи з нового року? Спробуємо розібратися.

Прощавай, БТІ?

Донедавна реєстрацію права власності на нерухомість здійснювала місцева влада в особі комунальних підприємств — бюро технічної інвентаризації.

Реформа в цій галузі напрошувалася вже давно. Кожен, хто хоч раз звертався до БТІ знає — більш корумпованої та непрозорої структури годі й шукати. Безкінечні черги, складні правила подання документів, тривалий термін реєстрації — усе це перетворило, здавалося б, просту процедуру в невичерпне джерело наживи для одних та принизливе пограбування для інших.

Так це буває на практиці. Скажімо, ви хочете продати квартиру, для цього вам потрібно звернутися до БТІ та отримати спеціальну довідку — витяг з реєстру прав власності. Термін видачі довідки — чотирнадцять робочих днів. Та цим не обходиться. Для видачі витягу бюро має провести інвентаризацію вашої квартири, відрядивши на місце свого працівника. І ось найцікавіше — термін проведення інвентаризації не входить в загальний чотирнадцятиденний термін. А значить — «чотирнадцять робочих днів» можуть тривати місяцями. Придбали квартиру — вам знову до БТІ, щоб реєструвати право власності. І знову очікування.

З 1 січня функція реєстратора буде передана Укрдержреєстру, чиї відділення працюватимуть по всій країні.

Що ж буде з БТІ? Комунальні підприємства, як і раніше, проводитимуть інвентаризацію та готуватимуть проектну документацію, однак тепер лише для новозбудованої нерухомості. Звичайним громадянам до бюро необхідно буде звертатися у випадку, якщо вони здійснили перепланування свого помешкання — для виготовлення нового технічного паспорту.

З нового року в разі продажу квартири проводити обов’язкову інвентаризацію буде не потрібно. Така позиція, напевне, буде закріплена в новому законі «Про технічну інвентаризацію».

Наразі парламент допрацьовує цей закон, оскільки до нього були певні зауваження у глави держави. Однак, і Верховна Рада, і Президент сходяться в одному — проводити огляд помешкань кожного разу, коли змінюється власник, не потрібно. Якщо в покупця є підозри, що мали місце якісь незаконні перепланування, тоді він може наполягати на проведенні інвентаризації та звертатися до БТІ.

У майбутнє з надією

Передача функцій реєстратора від БТІ до Укрдержреєстру позитивно вплине на громадян, які продаватимуть або купуватимуть нове житло з нового року. З 1 січня для продажу квартири не потрібно буде отримувати витяг з реєстру прав власності. Нотаріуси, які, як і раніше, завірятимуть операції з нерухомістю, матимуть доступ до електронного реєстру прав власності та зможуть побачити й роздрукувати витяг просто в себе в офісі.

Після укладення договору новий власник квартири взагалі не повинен буде ще кудись іти — нотаріус, завіривши договір, одразу реєструватиме право власності на нерухомість. Відтак нотаріуси — і приватні, й державні — працюватимуть як реєстратори Укрдержреєстру.

До реєстраційної служби потрібно буде звертатися лише з приводу новозбудованої нерухомості. Іти до реєстраційної служби, а не до нотаріуса з приводу реєстрації права власності на нерухомість потрібно буде ще й у тому випадку, якщо таке право виникатиме на підставі не договору, а інших документів, скажімо, — судового рішення, свідоцтва про право на спадщину тощо.

У цьому випадку термін реєстрації не скоротиться, він, як і раніше, становитиме чотирнадцять робочих днів. Натомість, виїзна інвентаризація проводитись не буде, а дотримання термінів обіцяють суворо контролювати — перший візит людини з документами буде фіксуватися в електронній базі. Це дасть змогу відслідковувати кожен випадок порушення строків реєстрації. Тож є надія, що «чотирнадцять робочих днів» триватимуть рівно чотирнадцять робочих днів. До речі, з 2014 року планують скоротити цей термін до 5 робочих днів.

На тлі загалом позитивних змін де в чому ситуація не перемінилася. Як відзначають фахівці — реєстр прав власності як був, так і залишиться закритим для громадськості. Отримати інформацію можна лише про своє майно. З 1 січня право доступу до реєстру, крім реєстраторів, матимуть ще й приватні нотаріуси, однак «зазирнути» туди вони зможуть лише безпосередньо в момент оформлення договору. Схоже, влада поки що не готова показати суспільству, хто чим володіє в цій державі.

Довідка: На сьогодні Укрдержреєстр нараховує 583 реєстраційні служби. Розташовані вони, переважно, у районних центрах.

Адреси реєстраційних служб можна знайти на офіційному сайті Укрдержреєстру www.drsu.gov.ua в розділі «Про службу».

Ярослав ГРУЩИНСЬКИЙ, Голос України №203 (5453), субота 27 жовтня 2012 року.


Рекомендувати:
Просмотров: 732 
Історія Томаківського району

Конвенція ООН про права дитини

Загальна декларація прав людини

Електронні сервіси Мін`юсту

Пошук по сайту

Календар
«  Октябрь 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Інші веб-сайти
  • Викривач корупції
  • Стоп корупція
  • Доступ до правди
  • Контакт-центр Дніпропетровської ОДА
  • ЗОВ Закон Один для Всіх
  • Міністерство юстиції України


  •  
    Copyright MyCorp© 2010 - 2024 Юридичний портал Томаківщини