Тексти
зареєстрованих нормативно-правових актів з обов’язковим посиланням на номер і
дату державної реєстрації, публікувалися та доводилися до відома населення
району районною державною адміністрацією в районній газеті «Наш край».
Інформація про зареєстровані районним управлінням юстиції протягом 6 місяців
2012 року нормативно-правові акти, розміщувалася на інформаційних стендах
районного управління юстиції; публікувалася в районній газеті «Наш край»;
перелік всіх зареєстрованих районним управлінням юстиції нормативно-правових
актів (разом з відомостями про чинні акти, скасовані, втратили чинність та
термін дії яких вичерпано) розміщено в розділі сайту районного управління
юстиції «переліки зареєстрованих НПА»; тексти зареєстрованих
нормативно-правових актів (одразу після їх реєстрації) розміщуються на головній
сторінці сайту районного управління юстиції (http://tomakovka-just.at.ua).
Районним управлінням юстиції за 6 місяців 2012 року:
-
зареєстровано 1 нормативно-правовий акт з 1 поданого на державну реєстрацію (за
6 місяців 2011 року відповідно 7 із 7);
- відмов в державній реєстрації
нормативно-правових актів у звітному періоді не було (за 6 місяців 2011 року відмов
також не було);
- повернення нормативно-правових актів для доопрацювання
за 6 місяців 2012 року та за 6 місяців 2011 року не було;
- повернення актів без державної реєстрації як
таких, що їй не підлягають за 6 місяців 2012 року та за 6 місяців 2011 року не
було;
- скасувань рішень про державну
реєстрацію нормативно-правових актів за 6 місяців 2012 року та за 6 місяців 2011 року не проводилось.
Районним управлінням юстиції здійснено 85 перевірок стану дотримання
законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів (за 6 місяців
2011 року проведено 5 перевірок – 4 планові та 1 позапланова), а саме 5 планових перевірок в районній
державній адміністрації, Відділі освіти районної державної адміністрації, Службі
у справах дітей районної державної адміністрації, Фінансовому управлінні
районної державної адміністрації, Управлінні праці та соціального захисту
населення районної державної адміністрації; 48 безвиїзних перевірок в районній державній адміністрації, Відділі
культури і туризму районної державної адміністрації, Відділі освіти районної
державної адміністрації, Відділі регіонального розвитку, містобудування,
архітектури та житлово-комунального господарства районної державної
адміністрації, Службі у справах дітей районної державної адміністрації, Управлінні
агропромислового розвитку районної державної адміністрації, Управлінні праці та
соціального захисту населення районної державної адміністрації та Фінансовому
управлінні районної державної адміністрації (далі – суб’єкти нормотворення); 32 виїзних перевірок. Під час
проведення позапланових перевірок, нормативно-правових актів, які було видано і
спрямовано до виконання без державної реєстрації виявлено не було (за 6 місяців
2011 року виявлено 2 нормативно-правових акта, які було видано і спрямовано до
виконання без державної реєстрації та в подальшому були скасовані суб’єктами
нормотворення); унесено 23 пропозицій щодо покращення стану зазначеної роботи (за
6 місяців 2011 року внесено 24 пропозицій). Суб’єктами нормотворення
продовжують допускатись однотипні порушення вимог Примірної інструкції з
діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді
міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади,
затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.1997 №1153 із
змінами та доповненнями (далі – Примірна інструкція з діловодства) в
розпорядчих документах, виданих до 12.12.2011, Типової інструкції з діловодства
у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки
Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету
Міністрів України від 30.11.2011 №1242 (далі - Типова інструкція з діловодства)
та Національного стандарту України «Уніфікована система організаційно-розпорядчої
документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003»
затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного
регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 №55 (далі – ДСТУ). Так, при
виданні розпоряджень (наказів, доручень) суб’єктами нормотворення допускались
такі однотипні недоліки та порушення вимог Примірної інструкції з діловодства,
Типової інструкції з діловодства та ДСТУ: такі реквізити документа як вступна та резолютивна частини, було розміщувались
суцільним текстом (не відокремлено
одну від одної) з недотриманням вимог підпункту 7.4 ДСТУ та підпункту 4.12.4
Примірної інструкції з діловодства та пункту 18 Типової інструкції з
діловодства; деякими розпорядчими документами затверджувалися відповідні
плани-заходів та положення, які додавались до цих документів та містили
відмітку з посиланням на них, тоді як згідно вимог пункту 39 Типової інструкції
з діловодства та 5.17 ДСТУ - додатки повинні містити гриф «Затверджено» із
зазначенням дати та номеру розпорядчого документу. Крім того назви додатків до
розпорядчих документів не співпадали з назвами, які затверджувалися цих
документах, чим порушувались вимоги підпункту
5.22 ДСТУ та 4.11.1 Примірної інструкції з діловодства; сторінки деяких
розпорядчих документів не були пронумеровані, що не відповідає вимогам підпункту 7.12 ДСТУ; додатки до деяких розпорядчих документів не
були підписані, що є порушенням вимог підпункту 4.4 ДСТУ та пункту 52 Типової
інструкції з діловодства; деякі бланки розпорядчих документів не містили
зображення Державного Герба України, що є порушенням вимог підпункту 4.1 ДСТУ; на бланках наказів Відділу освіти районної державної
адміністрації за 2012 рік, такий реквізит як найменування установи викладався з
порушенням вимог пункту 30 Типової інструкції з діловодства; додатки до
наказів Фінансового управління районної державної адміністрації від 25.11.2011
№79, від 03.01.2012 №3, від 10.01.2012 №5 та від 10.01.2012 №6, а саме у відмітках
з посиланням на накази, їх дати та номери, допускалось
проставляння прийменника «від» перед датою, чим порушувались вимоги підпункту
5.22 ДСТУ та пунктів 39 й 49 Типової інструкції з діловодства; додатки
до деяких наказів містили однакові порядкові номери, що не узгоджується з
вимогами пункту 5.22 ДСТУ; наказ Управління праці та соціального захисту
населення районної державної адміністрації від 31.10.2011 №22 не містив
резолютивної частини, що є порушенням вимог підпункту 4.1.5 Примірної інструкції
з діловодства; під час посилання на зареєстровані в районному управлінні
юстиції нормативно-правові акти, не зазначалося номеру та дати його реєстрації,
що є порушенням вимог абзацу 3 пункту 15 Положення про державну реєстрацію
нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731 (із
змінами та доповненнями); розпорядженням голови районної державної
адміністрації від 02.02.2012 №31-р «Про внесення змін до розпорядження голови
районної державної адміністрації від 29.06.2010 №170-р», вносились зміни до
розпорядження голови райдержадміністрації від 29.06.2010 №170-р «Про внесення
змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 31.03.2009
№118-р», що не узгоджується з вимогами пункту 92 Типової інструкції з
діловодства та є порушенням вимог пункту 2.23 Порядку подання
нормативно-правових актів на державну реєстрацію до районних та міськрайонних
управлінь юстиції у Дніпропетровській області та проведення їх державної
реєстрації, затвердженого наказом Головного управління юстиції у
Дніпропетровській області від 27.05.2011 №679, зареєстрованого в Головному
управлінні юстиції у Дніпропетровській області 02.06.2011 за №87/1703 (із
змінами), оскільки зміни вносяться до основного нормативно-правового акта, а не
до акта про внесення змін до нього. Відомості,
які подавались у переліках актів, прийнятих протягом січня – червня 2012 року, відповідали
інформації, наданій під час проведення планових перевірок, але допускалося
порушення термінів їх подання. Керівництву перевірених установ було
рекомендовано детально переглянути виявлені порушення Примірної інструкції з
діловодства, Типової інструкції з діловодства та ДСТУ при оформленні, виданні
розпорядчих документів та в подальшому не допускати вищезазначених помилок; здійснювати
перегляд прийнятих головою районної державної адміністрації розпоряджень (як за
власною ініціативою, так і в складі комісії при районній державній адміністрації)
з метою приведення їх у відповідність до Конституції України та інших
законодавчих актів, Конвенції про захист прав
людини і основоположних свобод 1950 року і протоколів до неї, міжнародних
договорів України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України,
та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини; забезпечувати належне виконання вимог
пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731 «Про
затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів
міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами та доповненнями) та
пункту 3.2 розділу ІІІ Порядку проведення органами юстиції перевірок стану
додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів,
затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 19.01.2012 №93/5,
зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2012 за №67/20380 (в
частині термінів подання Переліків прийнятих актів за місяць). За звітний
період інформація про виконання рекомендацій районного управління юстиції та
про вжиття відповідних заходів щодо усунення виявлених в ході проведення
перевірок порушень та недоліків, надійшла від 5 суб’єктів нормотворення.
З них: - 5 планових перевірок;
-
48 безвиїзних перевірок;
-
32 виїзних перевірок.
За результатами проведених виїзних перевірок,
протягом 6 місяців 2012 року протоколів про адміністративні правопорушення не
складалося.
Районним управлінням юстиції за 6 місяців 2012 року
переглянуто 60 нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру (за 6
місяців 2011 року – 63), за результатами чого до 1 нормативно-правового акта
внесено зміни та доповнення (за 6 місяців 2011 року – 5); 0 нормативно-правових
актів визнано такими, що втратили чинність (за 6 місяців 2011 року – 1
нормативно-правовий акт). За звітний період та за 6 місяців 2011 року скасувань
рішень про державну реєстрацію нормативно-правових актів, зареєстрованих в
районному управлінні юстиції за результатами перегляду зареєстрованих
нормативно-правових актів, не проводилось.
Районним управлінням юстиції систематично
здійснюється моніторинг нормативно-правових актів, занесених до Державного
реєстру з метою встановлення кількості актів, які на сьогоднішній день діють,
втратили чинність, вичерпали строк своєї дії та рішення про державну реєстрацію
яких скасовано районним управлінням юстиції.
Так, в районному управлінні юстиції:
- всього
зареєстровано (кількісний показник з Державного реєстру) 185 документів;
- втратили
чинність 90 документів;
- вичерпали
термін дії 16 документів;
- скасовано
25 документів;
- діючі
документи 54.
Звернень
до прокуратури з питань державної реєстрації нормативно-правових актів не
направлялось.
Рекомендувати: