В Міністерстві юстиції України наразі триває процес оптимізації, в ході якого приблизно вдвічі скорочується кількість структурних підрозділів.
Таким чином, спільно з міжнародними партнерами проведено аудит структури Мін’юсту, за результатами якого:
- на 20% було зменшено кількість співробітників територіальних органів юстиції;
- на 30% – працівників центрального апарату.
Це скорочення пов’язано з тим, що ліквідовано реєстраційну та виконавчу служби, а також прибрано дублюючі функції в системі юстиції.
Відповідну постанову Кабінетом Міністрів України прийнято 21 січня 2015 року за №17.
30 січня поточного року наказом Міністерства юстиції України № 115/5 «Деякі питання діяльності територіальних органів Міністерства юстиції України» було внесено певні зміни до деяких нормативно-правових актів.
Зокрема, ці зміни стосуються перейменування головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі на головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
Також, було затверджено Типову структуру головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
Функції щодо діяльності Державної реєстраційної служби та Державної виконавчої служби України покладено на Міністерство юстиції, яке є правонаступником зазначених установ.
Після ліквідації Державної виконавчої та Реєстраційної служб керівники управлінь юстиції в областях отримають двох нових заступників, які відповідатимуть за напрямки Виконавчої та Реєстраційної служб.
Для проведення процедури ліквідації утворено відповідні комісії.
Головою комісії з ліквідації Державної реєстраційної служби призначено заступника Голови зазначеної Служби Усенка Романа Анатолійовича, Головою комісії з ліквідації Державної виконавчої служби - заступника Голови зазначеної Служби Коцюбинського Павла Станіславовича.
Стосовно Реєстраційної та Державної виконавчої служб
планується багато нововведень.
Зокрема, буде запроваджено інститут винагороди для державних реєстраторів та оновлення цього інституту для державних виконавців. У державних виконавців такий інститут вже існував. Зазначені зміни плануються вже з березня 2015 року. Відповідні проекти рішень Уряду вже підготовлені.
Аналогічна ситуація з системою реєстраційних служб, які увійдуть в систему органів юстиції. Так само парламент прийняв ініціативу Мін’юсту щодо введення системи винагороди реєстраторів за надання публічних послуг. Зараз відповідні проекти актів Уряду готуються.
При цьому, в реєстраційній сфері буде запроваджено збільшення оплати і диференційованої винагороди реєстраторам, які надають якісні послуги та приносять більше коштів до держбюджету. Іншим напрямом реформування цієї сфери протягом 2015 року стане передача частини функцій реєстраційної служби місцевим органам влади.
В рамках реформи реєстраційної системи, запроваджується нова система контролю якості та відкриття гарячої лінії, куди громадяни могли б звернутися зі скаргами. Крім того, буде запроваджено нову систему оскарження. Громадянам більше не треба буде йти до судів, оскільки вони зможуть оскаржити дії реєстратора безпосередньо в реєстраційній системі.
Нова кадрова політика Міністерства юстиції України.
Нова кадрова політика полягає у тому, що усі співробітники мають пройти перевірку. Перевірка ефективності роботи керівників системи юстиції буде проводитися за минулий рік. Всі, хто не пройде конкурсний відбір, потраплять у кадровий резерв.
Для забезпечення прозорості та відкритості процесу добору нового персоналу залучено провідні рекрутингові компанії зі світовим ім’ям.
Процес відбору кандидатів на відкриті вакансії складається з кількох частин. Кандидатам треба підготувати мотиваційний лист і есе, а також пройти тестування. Тести складаються з 2 частин. Перша – оцінка професійних знань. Друга – тестування управлінських та лідерських якостей, які необхідні керівникам для забезпечення прозорого управління тими системами, які їм віддають в руки.
6 лютого поточного року вже проведено перше тестування керівників обласних управлінь юстиції, за принципами, які існують в приватному секторі.
Це перевірка професійних та лідерських якостей, а також вмотивованість. За підсумками кадрового тестування та співбесід із 85 керівників органів юстиції вищої ланки 47 вимушені покинути свої посади.
10 лютого Міністерством юстиції оголошено відкритий конкурс на зайняття вакантних посад у територіальних органах юстиції.
Нині вакантними є:
- 11 посад керівників територіальних органів юстиції;
- в 17 областях немає заступників керівників, які будуть керувати напрямок виконання рішення судів;
- в 14 областях немає заступників, які керують напрямок роботи у сфері реєстрації.
Відкритий конкурс на зайняття вакантних посад в областях проходитиме впродовж 30 днів, починаючи з 10 лютого.
Взяти участь у відборі можуть усі, хто має юридичну освіту та досвід роботи за спеціальністю. Усі інші обмеження і застереження, що існували досі, як то необхідність мати досвід роботи держслужбовцем, ліквідовано.
Єдиними формальними вимогами до кандидатів є п’ять років стажу у сфері права та вища юридична освіта.
Документи на конкурс приймаються он-лайн або в офісі Мін’юсту на вул. Городецького, 13, де працюватиме кадровий центр. Після проходження тестування відбуватиметься співбесіда із кадровою комісією, в рамках якої кандидат повинен буде окреслити своє бачення реформ на тому напрямку, який він планує очолити.
Також, напередодні Міністерство юстиції України оголосило конкурс на заміщення посади заступника міністра з питань європейської інтеграції.
Процес добору нових кадрів триватиме близько півроку і буде максимально публічним та прозорим. Відбором займатиметься незалежна Кадрова комісія, яка складатиметься з представників міжнародних та громадських організацій. Очолюватиме її заступник Міністра юстиції Гія Гецадзе.
При Мін’юсті буде створений Моніторинговий центр.
До роботи в цій структурі долучаться фахівці міжнародної програми (USAID) та представники громадських антикорупційних організацій. Протягом реорганізації, яка триватиме близько 4-5 місяців, Центр надаватиме оцінку якості надання послуг органами юстиції через прозору систему - опитування громадян. При виході з органів юстиції працюватимуть мобільні групи, які будуть оцінювати якість роботи відповідних територіальних органів юстиції. Ця оцінка буде врахована при оцінюванні роботи органів юстиції.
Реформою також передбачається значне посилення
санкцій відносно фактів корупції в органах юстиції.
Системні прояви корупції в конкретних управліннях матимуть наслідком повну зміну їх керівництва.
Якщо факти корупції матимуть системний характер по конкретному управлінню юстиції, більше трьох фактів, тоді буде повністю змінюватися склад цього управління юстиції через конкурси і набір нових людей, які готові працювати чесно.
Маньковський Л.К., начальник Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області
Рекомендувати:
|