Щороку органи юстиції надають більше 4,7 млн послуг у сферах реєстрації бізнесу та речових прав.
Протягом минулого року за результатами розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав видано 3,5 млн документів.
Із цих документів понад 1,3 млн припадало на різного роду довідки, виписки та витяги.
Віднині отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок можна буде в електронній формі не виходячи з дому, через Інтернет.
Переваги нової системи:
- відсутність потреби у отриманні ЕЦП;
- можливість оплати в режимі on-line при подачі запиту;
- отримання відомостей в режимі on-line;
- надання електронному документу статусу офіційного.
Із запровадженням нових електронних сервісів, громадянам не потрібно буде витрачати час в чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати ту чи іншу довідку.
Всі послуги можна буде отримати через Інтернет, оплативши їх платіжною карткою на сайті Міністерства юстиції.
Усі отримані документи в електронному вигляді матимуть такий самий офіційний статус, як і їх паперові аналоги з підписом і печаткою реєстратора.
Кожному електронному документу буде присвоєно унікальний номер.
За цим номером в електронній системі можна буде віднайти оригінал документу, якщо цього буде вимагати банк чи якась інша установа.
Строк дії сформованого документа і його унікального номера буде визначений Мін′юстом. Нині триває дискусія з цього приводу – пропонуються варіанти від 3 місяців до півроку.
В квітні стартують одразу 2 проекти он-лайн послуг.
Послуга «ОНЛАЙН-ВИТЯГ» дає можливість громадянам через мережу Інтернет отримати електронний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
При цьому:
- для отримання витягу не потрібна реєстрація або використання ЕЦП;
- витяг формується автоматично в режимі «онлайн» без участі реєстратора;
- «Онлайн-витяг» надається без підпису реєстратора, але має юридичну силу;
- сплата за послугу проводиться онлайн за допомогою платіжної картки, яка також виступає ідентифікатором особи;
- отримати «Онлайн-витяг» можна одразу після сплати.
Типи «Онлайн-витягів» аналогічні «паперовим», що надаються держреєстраторами.
Кожен «Онлайн-витяг» має унікальні реквізити, за допомогою яких його можна перевірити та завантажити повторно.
Так само буде реалізована послуга «ОНЛАЙН-ДОВІДКА» - електронна довідка з ЄДР. Її відмінність – довідка міститиме інформацію лише про наявність або відсутність в ЄДР суб'єкта господарювання.
Найближчим часом такий самий механізм онлайн сервісів буде запроваджено у сфері державної реєстрації майнових прав:
- З квітня заплановано запровадження послуги отримання в електронному вигляді витягу за результатом реєстрації, або рішень про відмову чи зупинення розгляду заяви.
Також у квітні громадяни отримають можливість зареєструвати права на нерухомість у скорочені строки за додаткову оплату. Надбавка за терміновість буде спрямована на виплату винагороди державним реєстраторам.
Ефектом від запровадження стане: ліквідація черг та побутової корупції.
Ці реформи мають відобразитися на позиції України в рейтингу легкості ведення бізнесу DoingBusiness.
По 4 позиціям, які веде Міністерство юстиції ми маємо отримати наступні результати:
- реєстрація бізнесу: з 76 місяця ми маємо шанси піднятися до 12;
- реєстрація власності: з 59 до 35 місця;
- вирішення питань із неплатоспроможності: з 142 на 108 місце;
- забезпечення виконання контрактів: з 43 на 27 місце.
Покращивши лише ці 4 показники Україна має шанс піднятися в загальному рейтингу DoingBusinessз 96 на 79 місце.
За матеріалами сайту http://www.obljust.dp.ua від 24.04.2015
Рекомендувати:
|