Юридичний портал Томаківщини
Меню сайта

Адвокат

Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту

Інформація про стан розгляду поданої органу державної реєстрації прав, нотаріусу заяви (запиту)

Пошук відомостей в ЄДР

Статистика

Нравится
Главная » 2014 » Август » 1 » Часткова мобілізація: проблеми забезпечення гарантій та захисту прав
11:07
Часткова мобілізація: проблеми забезпечення гарантій та захисту прав

Часткова мобілізація в Україні, яка була оголошена Указом Президента України від 21.07.2014 № 607 «Про часткову мобілізацію» (далі - Указ про мобілізацію), буде проводитися протягом 45 діб з дня набрання чинності даного Указу на умовах і в порядку, прямо передбачених Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі - Закон про мобілізацію).

Згідно з Указом про мобілізацію під час оголошеної часткової мобілізації здійснюється призов військовозобов’язаних та резервістів і поставка транспортних засобів для потреб військових формувань України в обсягах, визначених мобілізаційними планами з урахуванням резерву.

Відразу необхідно відзначити те, що часткова мобілізація породжує ряд проблемних питань, які потребують уваги законодавця і негайного вирішення.

Зокрема, під час проведення часткової мобілізації одним з основних проблемних питань для громадян, які підлягають призову, є питання надання гарантій та захисту прав зазначених осіб, зокрема щодо збереження трудових відносин, в яких вони знаходяться з роботодавцем в день призову у зв’язку з частковою мобілізацією.

З метою надання гарантій та захисту прав громадян, призваних у зв’язку з тимчасовою мобілізацією, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення проведення мобілізації» було внесено ряд змін до чинного законодавства України.

Зокрема, з метою надання соціальних гарантій громадян законодавцем було доповнено ст.119 Кодексу законів про працю України частиною третьою, згідно з якою працівникам, призваним на військову службу за призовом по мобілізації, на особливий період, але не більше 1 року, гарантується збереження місця роботи, посади і середнього заробітку. До того ж, згідно п.6 ст.8 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» військовослужбовці, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період, мають переважне право на укладення контракту на проходження військової служби після завершення особливого періоду.

Верховною Радою України також були надані додаткові фінансові гарантії для громадян України, які полягають в тому, що військовослужбовцям з початку і до закінчення особливого періоду, а резервістам та військовозобов’язаним - з моменту призову за мобілізацією і до закінчення особливого періоду штрафні санкції, пеня за невиконання зобов’язань перед підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, у тому числі банками та фізичними особами, а також відсотки за користування кредитом не нараховуються.

Зазвичай зазначена фінансова гарантія за своїм змістом є привабливою, однак не є досконалою, оскільки породжує ряд проблем, які полягають в наступному. Втручання держави в договірні відносини з виконання зобов’язань може привести до погіршення становища названих осіб, призваних у зв’язку з мобілізацією, оскільки відповідно до Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін. У разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин (якої є надання зазначених вище фінансових гарантій) суд, на вимогу будь-якої із сторін визначає наслідки розірвання договору, виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв’язку з виконанням договору.

Тобто, на практиці виникне ситуація, при якій військовослужбовці, резервісти та військовозобов’язані змушені повертати відразу всю отриману ними суму позики (кредиту) або компенсувати кредиторам їх витрати. Рішення проблем зазначених категорій осіб, пов’язаних з виконанням фінансових зобов’язань, можливо шляхом належного грошового забезпечення цих осіб або компенсації державою їхніх витрат за такими зобов’язаннями.

Крім того, Закон про мобілізацію передбачає необхідність виконання фізичними і юридичними особами військово-транспортного обов’язку під час мобілізації, що полягає в безкоштовному залученні транспортних засобів для забезпечення потреб військових формувань України. Згідно ч. 5 ст.41 Конституції України примусове відчуження об’єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Однак чинне законодавство України передбачає, що примусове відчуження зазначених об’єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

Враховуючи вищевикладене та невідкладну необхідність проведення часткової мобілізації, законодавцю необхідно належним чином захистити права та надати справедливі гарантії громадянам, які підлягають часткову мобілізацію, щоб уникнути підвищення соціальної напруги серед населення України під час реалізації Указу про мобілізацію.

Г.Вакуленко начальник Томаківського районного управління юстиції


Рекомендувати:
Просмотров: 1001 
Історія Томаківського району

Конвенція ООН про права дитини

Загальна декларація прав людини

Електронні сервіси Мін`юсту

Пошук по сайту

Календар
«  Август 2014  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Інші веб-сайти
  • Викривач корупції
  • Стоп корупція
  • Доступ до правди
  • Контакт-центр Дніпропетровської ОДА
  • ЗОВ Закон Один для Всіх
  • Міністерство юстиції України


  •  
    Copyright MyCorp© 2010 - 2025 Юридичний портал Томаківщини