Державною реєстрацією нормативно-правових актів у Томаківському районному
управлінні юстиції (далі – районне управління юстиції) займається начальник
районного управління юстиції Вакуленко Георгій Георгійович.
За 6 місяців 2013 року районним
управлінням юстиції здійснено ряд організаційних заходів з метою покращення роботи
з питань державної реєстрації нормативно-правових актів:
- проведено 2 наради з питань
державної реєстрації нормативно-правових актів;
- проведено 1 семінарське заняття з працівниками відділів,
управлінь та інших структурних підрозділів Томаківської районної державної
адміністрації (далі - районна державна адміністрація), відповідальними за
державну реєстрацію нормативно-правових актів;
- проведено стажування 6 спеціалістів суб’єктів
нормотворення, які здійснюють державну реєстрацію нормативно-правових актів;
- розроблено та надано для використання в роботі до
районної державної адміністрації 1 методичну рекомендацію з питань державної
реєстрації нормативно-правових актів.
Тексти зареєстрованих нормативно-правових актів з
обов’язковим посиланням на номер і дату державної реєстрації, публікувалися та
доводилися до відома населення району районною державною адміністрацією в
газеті «Наш край». Інформація про зареєстровані районним управлінням юстиції протягом
6 місяців 2013 року нормативно-правові акти, розміщувалася на інформаційних
стендах районного управління юстиції; перелік всіх зареєстрованих районним
управлінням юстиції нормативно-правових актів (разом з відомостями про чинні
акти, скасовані, які втратили чинність та термін дії яких вичерпано) розміщено
в розділі веб-сайту районного управління юстиції «переліки зареєстрованих НПА»
(http://tomakovka-just.at.ua).
Районним управлінням юстиції за 6 місяців 2013
року:
- зареєстровано 3 нормативно-правових акта з 3 поданих
на державну реєстрацію (за 6 місяців 2012 року відповідно 1 із 1);
- відмов в державній реєстрації
нормативно-правових актів у звітному періоді не було (за 6 місяців 2012 року відмов
також не було);
- повернення нормативно-правових
актів для доопрацювання за 6 місяців 2013 року та за 6 місяців 2012 року не
було;
- повернення актів без державної
реєстрації як таких, що їй не підлягають за 6 місяців 2013 року та за 6 місяців
2012 року не було;
- скасувань
рішень про державну реєстрацію нормативно-правових актів за 6 місяців 2013 року та за 6
місяців 2012 року не проводилось.
Районним управлінням юстиції здійснено
91 перевірку стану дотримання
законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів (за 6 місяців 2012
року - 85 перевірок), а саме 5 планових
перевірок в районній державній адміністрації, Відділі освіти районної державної
адміністрації, Службі у справах дітей районної державної адміністрації,
Фінансовому управлінні районної державної адміністрації та Управлінні
соціального захисту районної державної адміністрації; 43 безвиїзних перевірок в районній державній адміністрації, Відділі
культури, туризму національностей та релігій районної державної адміністрації,
Відділі освіти районної державної адміністрації, Службі у справах дітей
районної державної адміністрації, Управлінні агропромислового розвитку районної
державної адміністрації, Управлінні соціального захисту населення районної
державної адміністрації та Фінансовому управлінні районної державної
адміністрації (далі - суб’єкти нормотворення); 43 виїзних перевірок в суб’єктах нормотворення. Під час проведення
перевірок, нормативно-правових актів, які було видано і спрямовано до виконання
без державної реєстрації виявлено не було (аналогічний показник і за 6 місяців
2012 року); унесено 18 пропозицій щодо покращення стану зазначеної роботи (за 6
місяців 2012 року - 23). Суб’єктами нормотворення продовжують допускатись однотипні
порушення вимог Типової інструкції з діловодства у центральних органах
виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах
виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від
30.11.2011 № 1242 (далі - Типова інструкція з діловодства) та Національного стандарту України «Уніфікована система організаційно-розпорядчої
документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003»,
затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного
регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55 (далі – ДСТУ). Так, при
виданні розпоряджень (наказів, доручень) суб’єктами нормотворення допускались
такі однотипні недоліки та порушення вимог Типової інструкції з діловодства та
ДСТУ: аркуші деяких розпорядчих документів не були пронумеровані, що є
порушенням вимог пункту 10 додатку до Типової інструкції з діловодства та
підпункту 7.12 ДСТУ; аркуші деяких розпорядчих документів та додатки до них
були пронумеровані суцільно, що є порушенням вимог пункту 10 додатку до Типової
інструкції з діловодства та пункту 7.12 ДСТУ; назви додатків до деяких
розпорядчих документів повністю або частково не відповідали назвам, які
зазначені у текстах цих наказів, або взагалі не додавалися до наказів, чим
порушувались підпункту 5.22 ДСТУ; в деяких розпорядчих документах такі
реквізити документа як вступна та резолютивна
частини, було розміщено суцільним текстом
(не відокремлено одну від одної) з недотриманням вимог підпункту 7.4 ДСТУ
та пункту 18 Типової інструкції з діловодства. Відомості, які подавались
у переліках актів, відповідали інформації, наданій під час проведення планових
перевірок, але допускалося порушення термінів їх подання. Керівництву перевірених
установ було рекомендовано детально переглянути виявлені порушення Типової
інструкції з діловодства та ДСТУ при оформленні, виданні розпорядчих документів
та в подальшому не допускати вищезазначених помилок; здійснювати перегляд
прийнятих головою районної державної адміністрації розпоряджень (як за власною
ініціативою, так і в складі комісії при районній державній адміністрації) з
метою приведення їх у відповідність до Конституції України та інших
законодавчих актів, Конвенції про захист прав
людини і основоположних свобод 1950 року і протоколів до неї, міжнародних
договорів України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України,
та acquis communautaire, з урахуванням
практики Європейського суду з прав людини; забезпечувати належне виконання
вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731 «Про
затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів
міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами) та пункту 3.2
розділу ІІІ Порядку проведення органами юстиції перевірок стану додержання
законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, затвердженого
наказом Міністерства юстиції України від 19.01.2012 № 93/5, зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 19.01.2012 за № 67/20380 (в частині термінів подання
Переліків прийнятих актів за місяць). За звітний період інформація про
виконання рекомендацій районного управління юстиції та про вжиття відповідних
заходів щодо усунення виявлених в ході проведення перевірок порушень та
недоліків, надійшла від п’яти суб’єктів нормотворення.
З них: - 5 планових перевірок;
-
43 безвиїзних перевірок;
-
43 виїзних перевірок.
За результатами проведених
виїзних перевірок, протягом 6 місяців 2013 року протоколів про адміністративні
правопорушення не складалося.
Районним управлінням юстиції за 6
місяців 2013 року переглянуто 60 нормативно-правових актів, занесених до
державного реєстру (за 6 місяців 2012 року – 60), за результатами чого до 1
нормативно-правового акта внесено зміни та доповнення (за 6 місяців 2012 року –
1); 1 нормативно-правовий акт визнано такими, що втратив чинність (за 6 місяців
2012 року – 0). За звітний період та за 6 місяців 2012 року скасувань рішень
про державну реєстрацію нормативно-правових актів, зареєстрованих в районному
управлінні юстиції за результатами перегляду зареєстрованих нормативно-правових
актів, не проводилось.
Г.Г. Вакуленко, начальник
районного управління
юстиції
Рекомендувати:
|